Ano ang oras ng pag-uusap?
Ang oras ng pag-uusap ay isang metriko ng call center na kumakatawan sa kabuuang dami ng oras na ginugugol ng ahente sa isang tawag na pakikipag-ugnayan sa isang kustomer. Samakatuwid, ito ay pinaka kapaki-pakinabang kapag sinukat at ipinakita bilang isang katamtamang bilang.
Unfortunately, average talk time (also known as ATT) is often neglected by call center managers. As a result, other popular key call center metrics and KPIs, such as average handle time (AHT) or abandonment rate, are prioritized more often.
However, even though ATT doesn’t provide the entire picture of an interaction, as does the AHT, it does show the actual time agents spend conversing with customers on the phone. Thus, along with other crucial metrics and KPIs, it can give call center managers a more holistic view of agent’s efficiency and performance. In return, it provides them with an opportunity to offer guidance to employees that require it. Therefore, it’s still a valuable call center metric that contributes to the overall positive customer experience.
In addition to utilizing the customer service tools, managing single or multiple knowledge bases, the call center agent’s skillset should contain — active listening, call control, the ability to craft clear explanations, handle complaints, and customer issues. All of that drives accurate handle times data and improves the overall call handling process.
Consistently reviewing talk time and keeping an eye on average talk time trends helps call centers meet service level goals, achieve high levels of customer satisfaction, and maintain the efficiency of the call center staffing operatives.
Customer satisfacation is always the number one priority
LiveAgent's call center can help you achieve you customer service goals.
Paano mo sinusukat ang average talk time?
Ang katamtamang oras ng pag-uusap ay ang katamtamang bilang ng mga minuto/segundo na ang isang ahente ay okupado sa telepono sa bawat kustomer. Ito ay ang pangunahing oras na ginugugol ng mga ahente sa pakikipag-usap sa mga kustomer.
Upang sukatin ang katamtamang oras ng pag-uusap sa call center, kailangn mong kalkulahin ang kabuuang oras ng pag-uusap ng lahat ng mga tawag at hatiin ito sa pamamagitan ng kabuuan ng nakumpletong mga tawag. Ang pormula ay magmumukha tulad ng sumusunod:
(Oras ng pag-uusap ng tawag A + Oras ng pag-uusap ng tawag B + … + Oras ng pag-uusap ng tawag X)
Katamtamang oras ng pag-uusap = ———————————————————————————-
Kabuuang bilang ng pinangasiwaang mga tawag
This number should not include average hold time — time a customer spends in the IVR menu before being connected to an agent, call transfers, and any after-call work (call wrap-up time). In addition, inbound calls that were resolved within the IVR system should also be excluded from this calculation.
A high value for this metric may indicate that agents have issues with average call time and call handling and may need additional system training. Typically, when call handling times are higher than the target KPI, call center managers may attribute it to higher hold times or call wrap-up times. However, by looking at just the amount of time an agent spends in an actual conversation with a customer, call center managers may identify agents who require more call control training.
Sa pangkalahatan, ang oras ng pakikipag-usap ay isang metriko na dapat ay hindi tingnan nang nakahiwalay. Upang masiguro ang epektibong pagka produktibo ng call center, pagganap, at sapat na mga lebel ng serbisyo sa kustomer, ang mga tagapamahala ng call center ay dapat ituring ang buong saklaw ng mga metriko ng call center at mga KPI.
Ano ang pagkakaiba ng average talk time at average handle time?
Ang katamtamang oras ng pag-uusap ay sa maraming mga kaso na nakahalo sa katamtamang oras ng pangangasiwa. Sa gayon, ang pag-unawa sa kaibahan sa pagitan ng dalawang metriko ay mahalaga. Pareho ang katamtamang oras ng pag-uusap (ATT) at katamtamang oras ng pangangasiwa (AHT) ay ginagamit upang sukatin ang dami ng oras na kinukumite ng kinatawan ng call center sa pakikipag-ugnayan sa isang kustomer. Subalit, nagkakaiba sila sa pormula para sa pagkakalkula ng bawat metriko at ang huling resulta.
Habang ang katamtamang oras ng pag-uusap ay pasimpleng oras na ginugugol ng ahente sa pakikipag-usap sa kustomer, ang katamtamang oras ng pangangasiwa ay isinasaalang-alang ang lahat mula sa kapag ang kustomer ay nagsisimula ng isang tawag hanggang kapag ang tawag ay natapos. Maaari noong isama ang oras ng pagpipigil, paglilipat ng tawag, at pagtatapos ng tawag na mga gawain upang malutas ang isang isyu ng kustomer at pagsasara ng kaso. Samakatuwid, ang oras ng call center ay bahagi lamang ng pormula sa katamtamang oras ng pangangasiwa.
Kabuuang oras ng pag-uusap + kabuuang oras ng pagpigil + kabuuang oras ng pagtatapos)
Katamtamang oras ng pangangasiwa = —————————————————————————-
Kabuuang bilang ng pinangasiwaang mga tawag
It has been estimated that the industry standard for the average handle time is a little over 6 minutes, though that number can significantly vary based on the sector of business. Since average handle time is a common customer experience metric, many call centers aim to reduce AHT to improve customer experience and maximize call center’s efficiency. But lowering AHT is not always a good thing as it can have a negative impact on service quality.
However, call centers can apply proactive customer service strategies and workforce optimization to help reduce average handle time without compromising the level of service.
- Call routing
- Streamlining multiple channels like email, live chat, or video call into one unified communications platform.
- Enhancing the capabilities of your call center by integrating with a third-party CRM software.
- Analytics and reporting
Robust call center software
Sign up for a 14-day free trial, no credit card required, and discover all that LiveAgent has to offer.
Frequently asked questions
What is talk time?
Talk time is one of the critical call center metrics used to measure call center agents' efficiency and overall performance. It shows the total amount of time an agent spends on a call with a customer resolving their issue and is typically presented as an average number. Therefore, reviewing talk time trends helps call center managers keep tabs on call handling efficiency and customer experience.
How do you measure the average talk time?
Call center average talk time is measured as the sum of talk time of all calls divided by the total number of answered calls. When calculating the average talk time, make sure to exclude hold time, call transfers, post-call processing, and time a customer spends navigating the IVR menu before actually speaking to a call center agent.
What is the difference between average talk time and average handle time?
Average talk time (ATT) and average handle time (AHT) are both related to measuring the time call center agents spend interacting with customers on customer service calls. However, average handle time is a broader metric. The average talk time is only a component of the average handle time metric. In addition, to talk time, it also includes call transfers, hold time, and any required post-call processing activity (post-call work).
Expert note
<p>Ang tamang oras ng pag-uusap ay mahalaga sa pagbibigay ng magandang karanasan sa mga customer. Kailangan maging mabilis, personalisado, at may utility ang bawat pag-uusap para mapanatili ang mataas na antas ng customer satisfaction.</p>

10 Customer Service Rules para sa Web Professionals
Mga 10 Rules para sa Customer Service sa web professionals. Simulan ang iyong libreng account at matuto ng mga kasanayan sa pagbibigay ng magandang serbisyo sa customer.
Innovation at Strategy Tungkol sa Customer Experience
Pagpapabuti sa customer support sa isang negosyo ay mahalaga para sa lokal na merkado tulad ng Tagalog. Dapat bigyan halaga ang mga suhestiyon at kontribusyon ng mga empleyado at kliyente. Mahalaga din ang pagpapahalaga sa mga empleyado at paglaan ng espasyo para sa mga testimonial ng mga kliyente. Ito ay patuloy na proseso na nangangailangan ng pakikipagtulungan ng iba't ibang departamento at mga tauhan sa kumpanya.
Ang Top 4 Customer Experience Trends Noong 2023
Mahalaga ang customer support para sa pagpapabuti ng customer experience. I-train ang teams tungkol sa communication basics at pag-unawa sa customer expectations.
Ang LiveAgent ay nag-aalok ng iba't ibang mga produkto at serbisyo tulad ng mga system ng pamamahala ng reklamo, software ng portal ng kliyente, at software ng pamamahala ng email. Nagbibigay din sila ng mga opsyon ng pagkontak tulad ng live chat, messenger, at contact form. Subukan ang iba't ibang platform ng LiveAgent habang handa ang iyong account.